Portale branżowe na całym świecie publikowały artykuły, filmy i recenzje na temat nowego Trance X Advanced E+ Elite - naszego najnowszego roweru elektrycznego. Zasilany przez całkowicie nowy akumulator EnergyPak, mniejszy o całe 4 kg w porównaniu z poprzednią generacją, co czyni go najlżejszym rowerem E-MTB o pełnej mocy na świecie.
Mniejsza masa całkowita w połączeniu z silnikiem SyncDrive Pro o pełnej mocy, który zapewnia wspomaganie 85 Nm, oznacza, że rowerzyści mogą atakować najtrudniejsze podjazdy i techniczny teren z większą zwinnością, kontrolą i pewnością siebie.
Ten wiodący w branży stosunek mocy do masy był przedmiotem obszernej recenzji First Look Vital MTB, w której zauważono, że „Trance X Advanced E+ Elite to pierwszy e-rower, który kreuje zupełnie nowe oczekiwania wobec eMTB z małymi bateriami".
Analizując imponująco niską wagę roweru, redaktorzy Vital MTB napisali: „Ważący 18,8 kg Trance X Advanced E+ Elite nie jest najlżejszym rowerem elektrycznym na rynku. Jest to jednak najlżejszy e-bike wjeśli chodzi o modele z silnikiem o momencie obrotowym 85 Nm, co zapewnia taki stosunek mocy do masy, jakiego nie osiągnął żaden inny e-bike. Zaciera się granica między istniejącymi kategoriami rowerów elektrycznych, oferujących kolarzom rower z dużą mocą przy rozsądnej wadze”.
Portal [R]evolution MTB opublikował film oraz szczegółową recenzję na swojej stronie internetowej, pisząc, że „Giant właśnie wypuścił najlżejszy na świecie E-MTB o pełnej mocy”. Po szczegółowym omówieniu wszystkich nowych technologii redaktorzy opisali osiągi elektryka na szlaku. „Niska waga roweru była natychmiast zauważalna, gdy tylko musiałem zeskoczyć z siodełka, aby poprowadzić rower na pierwszy techniczny kawałek szlaku. Wymagało to znacznie mniej wysiłku, niż się spodziewałem. Najbardziej godną uwagi rzeczą ze wszystkich to niesamowita ilość mocy. Kiedy połączysz tę moc z niską wagą, poczujesz prawdziwą potęgę tego modelu”.
Mountain Bike Action skupił się na zaawansowanych opcjach ustawień silnika, które pozwalają rowerzystom zwiększyć zasięg przy zachowaniu maksymalnej mocy, gdy jest ona najbardziej potrzebna. „Postęp technologiczny Gianta w modelu Trance X Advanced E+ Elite jest zauważalny w szczególny sposób już po zaledwie 2 dniach jazdy. Połączenie lżejszej baterii z silnikiem o pełnej mocy skutkuje zaskakującymi wynikami. Pod koniec każdej z naszych przejażdżek zauważyliśmy, że wciąż mamy wystarczająco dużo energii akumulatora, aby zrobić kolejną, nieco mniejszą pętlę. W żaden sposób nie oszczędzaliśmy akumulatora”.
Z kolei Pinkbike pochwalił zawieszenie wyposażone w system Live Valve: „Od pierwszego naciśnięcia pedału pokonywanie bardzo technicznych szlaków z gigantycznymi kamieniami było dziecinnie proste.Live Valve w decydujący sposób stabilizuje ruchy rowerzysty przy niskiej prędkości, więc podjazdy czy pokonywanie przeszkód nie zmniejszało prędkości. System wspiera cię, kiedy go potrzebujesz, i znika w mgnieniu oka - właściwie sto razy szybciej”.
Redaktor Canadian MTB po prostu uwielbia sposób, w jaki jeździł na rowerze, pisząc: „Większość eMTB jest o wiele za ciężka, aby sprawiać frajdę na łagodniejszych lub pofałdowanych szlakach. Giantowi udało się stworzyć lekkie eMTB, które daje naprawdę frajdę z jazdy. Jest na tyle zwinny, że szybkie, płynne szlaki i ciasny techniczny singletrack są naprawde ekscytujące. Ale było też całkiem dobrze na bardziej wyboistych, skalistych przeszkodach”.
Aby uzyskać więcej informacji na temat nowego Trance X Advanced E+ Elite, kliknij tutaj.
Poniżej znajdziesz pełne recenzje:
Bike Magazin (Niemcy)
BikeRadar (Wielka Brytania)
Canadian MTB (Kanada)
eMTB News (Niemcy)
ES MTB (Hiszpania)
Flow Mountain Bike (Australia)
OffRoad.cc (Wielka Brytania)
Pinkbike (Kanada)