Wraz ze zbliżającym się początkiem sezonu wyścigowego 2024 zespół Giant Factory Off-Road Team ogłosił nowy skład, obejmujący wszechstronną kolekcję zawodników XC, downhill i enduro. Dzięki silnej mieszance młodych talentów i sprawdzonych weteranów zespół koncentruje się na najważniejszych międzynarodowych wydarzeniach na całym świecie, ze szczególnym uwzględnieniem wyścigów Pucharu Świata UCI.
Ubiegły rok był dla zespołu sezonem zmian, ponieważ odnowił swój skład XC, pozyskał nowe talenty zjazdowe i wprowadził na rynek nowy rower Glory Advanced DH, aby wesprzeć te wysiłki. Zmiany się opłaciły, ponieważ zespół wygrywał wyścigi w Pucharze Świata, a także tytuły krajowe w wyścigach XC. Udało się także powrócić na podium Pucharu Świata i zdobyć tytuł mistrza kraju w Downhillu oraz odniósł dwa zwycięstwa w inauguracyjnej serii Pucharu Świata UCI Enduro. Ostatecznie był to jeden z najbardziej udanych lat w długiej historii zespołu.
W tym roku trzon zespołu pozostaje nienaruszony i składa się z wszechstronnej listy zwycięzców Pucharu Świata i mistrzów krajowych oraz dwóch nowych zawodników: zawodnika XC do lat 23 Dario Lillo ze Szwajcarii i zawodnika enduro do lat 21 Sascha Kim z Australii.
„Zakończyliśmy niesamowity sezon 2023, w którym połowa zespołu była nowymi zawodnikami” – powiedział Sebastian Boyington, kierownik zespołu Giant Factory Off-Road. „Obserwacja tego, jak nowi i aktualni członkowie zespołu odnosili odnieśli sukces w zeszłym roku, pokazuje kierunek, w jakim zmierza ten zespół oraz jego zdolność do adaptacji i zmian. W tym roku ponownie się rozwijamy, witając dwóch nowych młodych sportowców.
Cross Country
W wyścigach XC Kanadyjczyk Carter Woods powraca po przełomowym sezonie w rankingu U23, w którym wygrał wiele wyścigów Pucharu Świata i zajął miejsca w pierwszej trójce w klasyfikacji generalnej zarówno w olimpijskim cross country (XCO), jak i w short tracku (XCC). Woods zdobył także tytuły mistrza kraju elity mężczyzn w XC i short tracku w Kanadzie. W tym roku planuje on kontynuować swoją passę po przejściu do kategorii elity mężczyzn w Pucharze Świata.
W tym roku do składu XC powraca także Belg Jens Schuermans. Dwukrotny olimpijczyk zaliczył udany pierwszy sezon w drużynie w 2023 r., co podkreśliło miejsce w pierwszej piątce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata elity mężczyzn XCC. Pomiędzy Pucharami Świata XCO i XCC Schuermans siedem razy znajdował się w pierwszej dziesiątce.
Do Woodsa i Schuermansa dołączy nowicjusz Dario Lillo, 21-latek, który w zeszłym roku znalazł się w pierwszej piątce zarówno w serii Pucharu Świata XCO, jak i XCC U23, w tym dwukrotnie zwyciężył u siebie w kraju w Lenzerheide w Szwajcarii. Lillo jest także aktualnym mistrzem Szwajcarii do lat 23, a w zeszłym roku stanął na podium zarówno w Mistrzostwach Świata, jak i Mistrzostwach Europy.
„Będzie to ostatni rok ścigania się Dario w kategorii U23, a jego celem jest zwycięstwo w klasyfikacji generalnej” – powiedział Boyington. „Jesteśmy podekscytowani możliwością bycia częścią tego wysiłku i wspierania go, na jego i Cartera oraz Jensema drodze do elity mężczyzn w 2025”.
Wszyscy trzej zawodnicy XC mają pełen wybór rowerów w zależności od warunków na trasie oraz terenu. Rower z pełnym zawieszeniem Anthem Advanced 29 to idealna maszyna na trasy techniczne, a hardtail XTC Advanced SL 29 to wybór na płynne i szybkie trasy XC.
DH i Enduro
Jeśli chodzi o wyścigi grawitacyjne, Luke i Remy Meier-Smith, australijscy bracia, którzy wyróżniają się zarówno w wyścigach DH, jak i enduro, powracają po udanym debiucie w zespole w 2023 roku. Luke, starszy z braci, nie tracił czasu od razu zaznaczając swoją obecność wygrywając australijski wyścig Mistrzostw kraju w elicie mężczyzn w DH w lutym ubiegłego roku. Kilka tygodni później przeszedł do historii, wygrywając pierwszy w historii wyścig enduro Pucharu Świata podczas otwarcia sezonu na Tasmanii. Ścigając się po raz pierwszy w elitarnym Pucharze Świata Mężczyzn, 20-latek zaskoczył wszystkich swoim zwycięstwem.
Młodszy brat Luke’a, Remy, również miał dobrze rozpoczął swój rok w drużynie, zdobywając kilka imponujących wyników w Pucharze Świata w DH, w tym w pierwszej dziesiątce w klasyfikacji elity mężczyzn w wieku 18 lat. Remy również stanął na podium do lat 21 podczas otwarcia Pucharu Świata EDR na Tasmanii.
Bracia Meier-Smith dołączają do powracającego weterana DH Rémi Thirion. 33-letni francuski kolarz ma na swoim koncie siedem podiów Pucharu Świata, w tym jedno zwycięstwo. W zeszłym roku Thirion musiał zmagać się z kontuzjami, w tym wstrząśnieniem mózgu odniesionym po wypadku na Mistrzostwach Europy, przez co opuścił kilka rund Pucharu Świata. Jednak w drugiej połowie sezonu spisał się całkiem dobrze i zdobył podium ma 5 etapie w Loudenvielle we Francji.
Thirion i bracia Meier-Smith będą ścigać się głównie na nowym rowerze zjazdowym Glory Advanced, który został opracowany wspólnie z zespołem i wprowadzony na rynek w zeszłym roku.
Do składu enduro powraca francuski kolarz Youn Deniaud, który w 2023 r. miał najlepszy sezon w karierze, w tym swoje pierwsze zwycięstwo w Pucharze Świata w Loudenvielle. Deniaud przez ostatnie kilka lat był niezmiennie liderem zespołu i po raz kolejny jego celem są zwycięstwa i czołowe miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata w 2024 roku.
W składzie melduje się także Sascha Kim, 19-letnią wschodzącą gwiazdę z Australii.
„Sascha przykuł wiele uwagi w 2023 roku, kiedy w marcu wygrał dwa pierwsze Puchary Świata U21 EDR” – powiedział Boyington. „Później udowodnił, że te zwycięstwa na Tasmanii nie były tylko przewagą na własnym torze, kiedy stanął na podium jeszcze dwa razy w Austrii i Francji. Jesteśmy podekscytowani faktem, że Sascha dołączy do Youn w tym roku i w kolejnych latach, gdy będzie on awansował do kategorii Elite”.
Zarówno Deniaud, jak i Kim będą rywalizować głównie na rowerach wyścigowych Reign Advanced , a w wybranych wydarzeniach na rowerach ścieżkowych Trance X Advanced 29 o krótszym skoku. Ponadto wszyscy sportowcy będą jeździć i trenować na rowerach elektrycznych Giant, w tym Trance X Advanced E+ i Trance X Advanced E+ Elite .
Kolejna zmiana personalna polega na tym, że długoletni zawodnik Giant Factory Off-Road Team, Mckay Vezina, dołącza jako członek personelu. Kanadyjczyk będzie wspierał drużynę grawitacyjną stojąc za taśmą jako ich trener występów.
Partnerzy zespołu
Od strony technicznej zespół ponownie będzie wspierany przez większość swoich sponsorów z 2023 r., w tym produkty zawieszenia FOX, opony Maxxis, napęd i hamulce Shimano, prowadnice łańcucha MRP, pedały HT i elementy kokpitu PRO. Dodatkowe komponenty i sprzęt obejmują koła Giant, siodła i akcesoria, w tym system narzędzi Clutch.
Jeśli chodzi o odzież, zespół kontynuuje współpracę ze szwajcarską firmą Cuore. Nowe zestawy XC, enduro i DH na sezon 2024 zostaną zaprezentowane w kwietniu. 100% dostarczy kaski full-face, ochraniacze, okulary i rękawiczki, podczas gdy Giant wyposaży zawodników w inne kaski, w tym Rev Pro do XC oraz Rail i Realm do trail/enduro. Giant dostarcza również obuwie, w tym buty Charge Pro XC.
Zespół Giant Factory Off-Road Team możesz śledzić przez cały sezon na Instagramie i Facebooku .
Giant Factory Off-Road Team 2024
Youn Deniaud (FRA), Enduro
Sascha Kim (Australia), Enduro
Dario Lillo (SUI), XC
Luke Meier-Smith (Australia), DH
Remy Meier-Smith (Australia), DH
Jens Schuermans (BEL), XC
Rémi Thirion (FRA), DH
Carter Woods (Kanada), XC
Sponsorzy zespołu terenowego Giant Factory 2024
Widelce/amortyzatory: FOX
Koła: gigantyczne
Opony: Maxxis
Pedały: HT
Napęd i hamulce: Shimano
Kierownica/mostek: PRO
Siodło: Giant i PRO
Sztyca: FOX
Chwyty: ODI
Prowadnice łańcucha : MRP
Wkładka do opony: CushCore
Buty rowerowe: Giant
Zestawy wyścigowe: Cuore
Okulary rowerowe: 100%
Kask: Giant i 100% (full-face)
Ochraniacze: 100%
Rękawiczki: 100%
Inne: Park Tool, środki smarujące i czyszczące Finish Line, uszczelniacz do opon Stan's, kamery GoPro, sprzęt Thule