Wspornik siodła D-Fuse ma kształ litery D w przekroju poprzecznym, która amortyzuje wstrząsy i pochłania wibrację. Dzięki tylnemu spłaszczeniu wspornik ugina się do 12mm co przekłada się na lepsze wrażenia z jazdy i mniejsze zmęczenie.
Współpracujące ze sobą komponenty D-Fuse pochłaniają wstrząsy i wybracje, poprawiając osiągi i komfort.
WSPORNIK SIODŁA D-FUSE
KIEROWNICA D-FUSE
Kierownica D-Fuse w części w której jest najbardziej podatna na ugięcia posiada w przekroju poprzecznym kształt litery D i jest oparta o ten sam projekt co wspornik siodła.
MNIEJSZA WAGA
Kierownica Contact SLR D-Fuse (stosowana w niektórych modelach Defy) jest o 6% lżejsza od swojego „okrągłego” odpowiednika Contact SLR. Kierownica Contact XR D-Fuse (stosowana w modelach Revolt) jest o 5% lżejsza od kierownicy Contact SL.
ELASTYCZNOŚĆ
O 10% większa podatność na ugięcia w dół - które amortyzuje wstrząsy i pochłania wibrację - w porównaniu do „okrągłych” odpowiedników.
EFEKTYWNOŚĆ
Większa o 30% sztywność podczas ciągnięcia kierownicy w górę - w porównaniu z „okrągłymi” odpowiednikami – bezpośrednio przekłada się na pewniejsze pokonywanie zakrętów, dynamikę podczas sprintów i efektywność na podjazdach.